BENVINGUTS AL BLOC "PATRIMONI I MUNTANYES"

Benvinguts al blog "Patrimoni i muntanyes"

L'objectiu d'aquest blog és donar a conéixer elements i indrets relacionats amb el nostre patrimoni rural en general i això inclou també la pedra seca. Un patrimoni extens i oblidat que cal conèixer i conservar.

Aquest blog vol ser una contribució a la seva coneixença.




EL NOU ARTICLE DEL BLOG

El nou article del blog: Article a la revista "Muntanya"

30 de maig del 2009

COVA-BARRACA DE LA FONT DEL BROLL (SANT FELIU DE LLOBREGAT)


Tot buscant barraques de pedra seca per l'entorn de la font del Broll, la casualitat, em va fer trobar una construcció ben original.

Vaig prendre un corriolet que em va deixar en un pla una mica rocós. A l'esquerra hi havia un llentiscle i mirant per allà vaig veure un forat. Vaig baixar i en apartar el llentiscle em vaig trobar l'entrada de la cova-barraca.

En les fotografies podeu veure la porta, amb una petita paret de pedra seca, la part interior de la cova i la finestra.

Les dimensions són força gran atès que la altura interior és d'1,5 a 1,75 m. La llargada total és de 5 m i no és de planta rectangular, sinó que fa com uns eixamplaments a cada costat de l'entrada, amb una amplada màxima de 2,5 m.

Si més no, és una troballa ben curiosa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada