BENVINGUTS AL BLOC "PATRIMONI I MUNTANYES"

Benvinguts al blog "Patrimoni i muntanyes"

L'objectiu d'aquest blog és donar a conéixer elements i indrets relacionats amb el nostre patrimoni rural en general i això inclou també la pedra seca. Un patrimoni extens i oblidat que cal conèixer i conservar.

Aquest blog vol ser una contribució a la seva coneixença.




EL NOU ARTICLE DEL BLOG

El nou article del blog: Article a la revista "Muntanya"

6 de novembre del 2009

POSTAL DE RIPOLL



M'ha vingut de gust penjar aquesta postal de Ripoll, que era de la meva família.



Aquests són els meus orígens...uns quants anys després d'aquesta postal!






En aquesta postal es veu Ripoll, tal i com era abans de 1936. Hi ha un detall que em permet afirmar que aquesta postal és d'abans de 1936: el campanar de l'església de Sant Eudald. Aquesta església va desaparèixer durant el primer any de la guerra. Jo diria que aquesta visió de Ripoll és dels anys 20. Tot i que he buscat informació sobre la impremta de la postal, no he sabut trobar res.
Aquesta fotografia va ser feta des del vessant del Catllar, segurament des del Calvari, on ara hi ha un mirador. Veiem clarament la via del tren de Sant Joan i la carretera. També es veuen clarament els vessants de marges que pugen cap a Sant Bertomeu, cosa que dóna idea de que estaven conreats. A més, si us hi fixeu no es veu cap mena d'arbreda; els camps són ben nets. Cap a la serra Cavallera es veuen clapes de neu, cosa que vol dir que està feta a la primavera. També es veu la casa on vaig nèixer i, concretament, la galeria des d'on mirava els vehicles que passaven per la carretera de Ribes i on, a l'hivern, fèiem un ninot de neu. La casa va ser construïda el 1890.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada